Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
17
04
03
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Dossier: Overheidaanbesteding
Soort:

66 tips om de malaise te lijf te gaan

In deze economisch mindere tijden zal de afdeling verkoop steeds meer gaan leunen op inkoop. Hierdoor zijn de tips in sommige gevallen bruikbaar. Indien dit niet het geval is. blijft het een leuk artikel.

Erwin.


Ten aanval!
Barre tijden vragen om slimme antwoorden. "Vandaag is de beste dag om aan te vallen" en 65 andere tips om de recessie te lijf te gaan.

Hans Smit


1. Blijf agressief
Jeffrey R. Immelt. de opvolger van Jack Welsh bij General Electric. zou op de winkel kunnen letten. maar zijn motto is: "Vandaag is de beste dag om aan te vallen."
2. Houd contact met uw klanten
Noud van Hout van de kledingketens Hout-Brox en Duthler stond elke zaterdag in ??n van zijn winkels en Richard Branson reist economy in zijn eigen vliegtuigen om klachten van zijn klanten persoonlijk te noteren.

3. Investeer in klanten
Transportbedrijf Ewals toonde zijn klant General Motors dat zijn goederenbewegingen tussen Groot-Brittanni? en Nederland met een kwart kon worden verminderd. Ewals werd beloond met een vet. langlopend contract waarop het bedrijf verder kon uitbouwen.

4. Gebruik toeleveranciers
Porsche. Europa's meeste flexibele producent. maakt slechts 10 procent van het product zelf. De overige 90 procent komt van gespecialiseerde toeleveranciers.

5. Pak marktaandeel
Metro pakte in ??n keer een uiterst aantrekkelijke doelgroep van jonge. hoogopgeleide mensen door de krant gratis in de treinen te distribueren.

6. Voed je klanten op
De distributiekosten van Overtoom waren hoog doordat veel klanten hun bestellingen impulsief plaatsten. Vaste bestellers kregen digitale bestelhulp. waarmee ze hun inkoopkosten konden beheren en groeperen.

7. Pas op met de 'Lopez-doctrine'
Opel verloor klanttevredenheid en marktaandeel. omdat zijn wereldberoemde inkoper Jos? Ignacio Lopez zijn toeleveranciers z

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.