Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
24
05
11
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Inkopers-Cafe.nl
Soort:

Altijd de controle over inkoop met INCONTO

Je had hem misschien al opgemerkt. Het logo van INCONTO met de slogan ‘Always in control’ staat al enige tijd bij de sponsors van deze site. Dit flexibele softwarepakket is ontwikkeld met de kennis van de specialisten van Emeritor.

INCONTO, dat staat voor ‘In Control’, is standaard software voor inkoop- en contractmanagement. Het is onderdeel van Emeritor, een naam die bij de meeste inkopers wel een paar belletjes doet rinkelen. Emeritor, een gevestigde inkoopdienstverlener die zich specialiseert in inkoopverbeteringstrajecten en kostenbesparingsprogramma’s, ontwikkelt INCONTO al sinds 1998. “Om onze verbeteringstrajecten en de gerealiseerde besparingen goed te kunnen borgen, is destijds de ontwikkeling van INCONTO begonnen”, vertelt Alexander Jongerius, INCONTO-verkoper.

Jongerius: “Door de jaren heen is INCONTO met de gebundelde kennis van onze inkoopspecialisten verder verrijkt. Het is een softwarepakket om proactief met inkoop en contracten bezig te zijn. Het is volledig web-based, iedereen kan vanuit het pakket gecontroleerd inkopen en het papieren archief is verleden tijd. En wat onze klanten en wij heel belangrijk vinden: het is zeer gebruiksvriendelijk, flexibel en kent een laagdrempelige prijsstructuur. Met een instructie van een halve dag, is de eindgebruiker in staat de functionaliteit volledig te gebruiken. En een groot voordeel is dat de procesgang in het pakket eenvoudig aan te passen is aan de wensen van de klant.”

INCONTO en AFAS
Met een herpositionering, onder meer door middel van een totaal herziene website (www.inconto.com), wil Emeritor zich meer richten op de eindgebruiker van de software. “Het gemak en flexibiliteit moet duidelijk zijn. Onze klanten zijn blij met het systeem en op de website zijn zij het dan ook die aan het woord komen.” Emeritor is daarnaast enthousiast over het recente partnerschap met ERP-leverancier AFAS. Bij het grote publiek heeft AFAS inmiddels grote bekendheid gekregen als shirtsponsor van voetbalclub AZ en ook zakelijk timmert het bedrijf stevig aan de weg. INCONTO en AFAS trekken nu samen op. Jongerius: “AFAS is sterk in finance en HRM, wij in inkoop en contractbeheer. Samen bieden wij de klant een full-spectrum oplossing. En als de organisatie in kwestie al een ERP-systeem heeft, dan is INCONTO natuurlijk ook los verkrijgbaar, een koppeling wordt dan gemaakt.”

Steeds meer organisaties kiezen volgens Jongerius voor een ‘best of breed’-oplossing als INCONTO als aanvulling op een ERP. “ERP-systemen hebben meestal wel een inkoopmodule, maar zijn niet flexibel. Alles is in beton gegoten, terwijl juist de procesgang heel belangrijk is. Wij zien dat er een grote behoefte is aan een uitgebreid en flexibel inkoopsysteem. Iedere organisatie is anders en welke structuur en processen het ook hanteert, INCONTO past zich hierop aan zonder peperdure consultancy-uren, het wijst zich vanzelf.”

Einde aan maverick buying
Waar komt INCONTO het meest tot zijn recht? Vooral bij bedrijven met meerdere vestigingen, ziet Jongerius. “Ook al koop je decentraal in, je borgt het in één systeem. Je komt tot betere raamovereenkomsten met leveranciers en het management krijgt alle gewenste rapportages. Het verschijnsel waarin iedereen op eigen houtje inkoopt, het zogenoemd ‘maverick buying’, leg je zo aan banden. Je bent helemaal ‘in control’.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.