Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
28
09
12
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Lisa Lowijs
Dossier: Duurzaam inkopen
Soort:

Bayer en Nestlé stoten minste koolstof uit

Op duurzaamheid gerichte sourcing leveren farmaceutische bedrijf Bayer en voedingsmiddelenconcern Nestlé hoge scores op waar het gaat om de uitstoot van CO2. De wereldwijde non-profit organisatie Carbon Disclosure Project maakte onlangs twee indices bekend.

Het Carbon Disclosure Project (CPD) gaf de twee bedrijven topscores in zowel de Carbon Disclosure Leadership Index en de Carbon Performance Leadership Index. Dat betekent dat Bayer en Nestlé transparant zijn en een relatief lage uitstoot hebben. De indices meten zowel de prestaties van de bedrijven zelf als die van de leveranciers in hun supply chain. De kooldioxide-uitstoot is bij Bayer in het afgelopen jaar verminderd met 21 procent. Een aansprekend wapenfeit van Nestlé is dat het in Mexico nu 85 procent van de benodigde energie produceert in een eigen windpark.

Energie-efficiëntie

Jose Lopez, vicepresident bij Nestlé, meldt op de website van Supply Management: “Het aanpakken van klimaatverandering blijft een belangrijke prioriteit voor ons. We zijn toegewijd aan het verminderen van uitstoot en blijven doorgaan met energie-efficiëntie. We willen overschakelen naar schonere brandstoffen en investeren in hernieuwbare hulpbronnen.”

Zakelijke kwesties
Bedrijven als Bayer en Nestlé zetten zichzelf in een goede positie, zegt Paul Simpson, executive manager bij het CPD. “Deze bedrijven schenken ook aandacht aan de zakelijke kwesties die te maken hebben met klimaatverandering en blootstelling aan risico’s. Dit is essentieel voor het realiseren van meer efficiëntie, bescherming tegen deze risico’s en het benutten van kansen.”

L’Oreal
L’Oreal is als eerste producent van schoonheidsproducten opgenomen in de index van het CDP. Een belangrijk onderdeel was de samenwerking met de leveranciers; deze waren namelijk verantwoordelijk voor 28 procent van de uitstoot. L’Oreal hielp het afgelopen jaar 48 van haar leveranciers met het opzetten van programma’s die de uitstoot moeten verminderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.