Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
17
06
10
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Onderzoek
Soort:

Bedrijven met supply chain in DNA succesvoller

De resultaten van bedrijven met een volwassen supply chain overtreffen duidelijk die van bedrijven waar de keten minder rendeert. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek, uitgevoerd door TruEconomy Consulting en MIT.

Een gecombineerd team van het consultancybedrijf en de Massachusetts Institute of Technology (MIT), onder leiding van prof. David Simchi-Levi en Constantine G. Vassliadis, PhD, presenteerde dit onderzoek tijdens het Sustainable Supply Chains & Sustainability Gala in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Van tweehonderd wereldwijd actieve bedrijven ondervroegen de onderzoekers de CEO’s, CFO’s, COO’s en Supply Chain Executives over de executive agenda’s, business performance en de aangewende supply chain strategieën. Met als doel een ‘framework’ te vinden dat de waardepropositie van het bedrijf linkt aan de supply chain.

Resultaten gaan hand in hand
‘De resultaten geven niet alleen een verband aan tussen de executive agenda en de suppy chain strategieën, maar ook dat de bedrijfsresultaten en financiële resultaten hand in hand gaan met het presteren van de supply chain’, vatten de onderzoekers de bevindingen samen.  ‘Inderdaad, de prestaties van de beste supply chains in het onderzoek overtreffen die van de resterende bedrijven.’

Het ontsluiten van de waarde binnen de supply chain is een grote noodzaak in deze tijden van onzekerheid en grote volatiliteit in de hedendaagse markten, zo merken Jaap-Willem Bijsterbosch en Lars Leemhorst, managing directors van TruEconomy op in de introductie bij de onderzoeksresultaten. ‘De ervaringen in het verleden hebben geleerd dat bedrijven met een volwassen niveau van alignment tussen hun supply chain- en businessstrategieën succesvoller zijn in het leveren van hun customer value propositions. Zij benaderen de supply chain als het DNA van hun bedrijf, wat vraagt om serieus management om deze te optimaliseren.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.