Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
07
12
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Categorie: E-procurement
Soort:

Betalingsgedrag sterk verslechterd in twee jaar

De betalingsmoraal in het bedrijfsleven is. onder druk van de moeilijke economische omstandigheden. de afgelopen twee jaar sterk verslechterd. Deze ontwikkeling neemt dusdanige vormen aan dat ze volgens ondernemers een serieuze bedreiging vormt voor de bedrijfsvoering en de continu?teit van ondernemingen. Bedrijven die handel drijven met het buitenland noemen wanbetaling als een van de grootse risico?s van het zakendoen.

Dit blijkt uit een onderzoek van TNS Nipo onder bedrijven naar de betalingsmoraal en liquiditeitspositie. dat werd uitgevoerd in opdracht van Euler Hermes Kredietverzekeringen. De ruim 400 deelnemers geven in het onderzoek hun mening over het betalingsgedrag van hun klanten. Maar liefst 40% van de ondervraagde bedrijven vindt dat het betalingsgedrag in de afgelopen twee jaar sterk is verslechterd. Ruim tweederde wijst toenemende liquiditeitsproblemen aan als reden van wanbetaling. Zo werd een grote meerderheid van de ondervraagden. 90%. de afgelopen vijf jaar geconfronteerd met klanten die noodgedwongen de deuren moesten sluiten. De helft van de bedrijven kreeg in deze vijf jaar maximaal 5 keer te maken met een faillissement van klanten. voor ruim eenderde geldt dat zij dit zelfs meer dan 5 keer meemaakten.

Bron: Financieel Management
Klik hier voor het volledige artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.