Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
04
04
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Categorie: Index / overzicht / marktplaats / overig
Soort:

Dienstleveranciers niet op één lijn met klanten

Het zelfbeeld van dienstenleveranciers voor it-outsourcing is niet goed. De helft van de leveranciers beschouwen zich als businesspartners. Uit onderzoek blijkt dat slechts zes procent van de klanten deze visie delen. Het is ??n van de lessen van de studie over it-outsourcing van de banksector in Luxemburg.


In het onderzoek werden 53 banken en 24 it-dienstenleveranciers ondervraagd over de it-outsourcing in Luxemburg. De uitkomst bevestigt heel wat vooronderstellingen over de motivaties van outsoutcing en de slaagfactoren ervan. Ruim de helft van de banken maken gebruik van outsourcing. In de meerderheid van de gevallen is het outsourcingsaandeel niet hoger dan twintig procent van de totale it-organisatie. Vooral het beheer en onderhoud van systemen en netwerken wordt uitbesteed.

Het meest opvallende is het verschil tussen de leveranciers en diens klanten. Waar een groot deel van de leveranciers zich ziet als een partner van de businness. ziet de klant het juist als een leverancier van it-diensten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.