Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver

OMSCHRIJVING

03
03

Inkoopmanagement & Procurement

Datum03-03 - 28-04
Aanvang15:00
LocatieUtrecht Business School
AdresKoningsbergerstraat 9
3531 AJ
UTRECHT
iCaliCal

Voor organisaties is het belangrijk om een goed inkoopbeleid te hebben. Een belangrijk deel van het concurrentievermogen, kan immers al worden behaald bij het inkoopproces. Maar hoe kom je nu precies tot die belangrijke beslissingen als inkoopmanager? Wanneer ga je zelf iets maken en wanneer koop je het in? En hoe dient het onderhandelingsspel gespeeld te worden? Tijdens de deze opleiding leert u hoe u effectief sturing kunt geven aan strategische inkoopprocessen en gaat u tevens aan de slag met het verbeteren van het inkoopproces in uw organisatie. U leert diverse methodes waarmee u goede analyses kunt maken van op inkoopgebied.

Onderwerpen

  • Welke trends en ontwikkelingen en inzichten binnen strategische inkoop zijn er?
  • Welke concepten op het gebied van inkoop en procurement kan ik gebruiken?
  • Welke rol spelen risicomanagement, outsourcing en besluitvorming bij inkoop?
  • Hoe pas je een inkoopstrategie in die overeenkomt met de bedrijfsstrategie?
  • Welke rol spelen logistiek, cost- en supply chain management bij inkoop?
  • Hoe ga je kundig om met procurementprocedures, aanbestedingen en contracting?
  • Hoe implementeer en integreer ik een strategisch inkoopproces in de organisatie?
  • Welke purchase-technieken, analyses en instrumenten staan tot mijn beschikking?
  • Hoe kan ik het volledige strategische inkoopproces meten, monitoren en managen?

Resultaat

Na afloop van de cursus Inkoopmanagement & Procurement bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de inkoopstrategie. U snapt de belangrijkste principes en concepten op het gebied van strategisch inkoop-management, weet hoe u deze kunt gebruiken en kunt doorvertalen in effectief beleid. U bent tevens in staat om tot een inkoopstrategie te komen die in lijn ligt met de ondernemingsstrategie. U weet hoe u in logische stappen tot een goede implementatie kunt komen en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. U kunt effectief sturing geven aan het strategische inkoopproces en weet hoe relaties met leveranciers tot versterking van het concurrentievermogen van de organisatie leiden.

Inhoud

Dag 1: Strategisch management en inkoopbeleid (college 1 en 2)

Tijdens deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle inkoopstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, purchase management, outsourcing en risicomanagement. U leert tot slot welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle implementatie, hoe u een juiste inkoop- en procurementstrategie kunt samenstellen en hoe u uiteindelijk grip kunt houden op het vernieuwingsproces.

Dag 2: Purchase management, structuur en processen (college 3 en 4)

Tijdens deze dag leert hoe u uw inkoopstrategie verder kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, methodes en concepten over inkoopmanagement, besluitvorming, supply chain management en inkoop als schakel in de keten. U leert hoe u inkoopprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van inkoop en procurement en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, concurrentievoordeel en onderscheidend vermogen. Tot slot krijgt u nieuwe kennis over integratie- en implementatie issues omtrent de inkoopstrategie.

Dag 3: Implementatie inkoop- en procurementbeleid (college 5)

Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de nieuwe inkoopstrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw team prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande inkoopsystemen kunt integreren met  nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd, wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden, hoe gaat u hiermee om, hoe werken bepaalde analytics-programma’s en hoe dragen behaalde resultaten bij aan het totaal?

See more at: http://www.ubsbusiness.nl/cursus/inkoopmanagement-procurement-cursus/#sthash.58cqjF9o.dpuf