Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
22
11
12
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Lisa Lowijs
Dossier: Supply Chain
Soort:

Food-giganten investeren in Afrikaanse boeren

Chocoladeproducent Mondelēz en frisdrankreus Coca-Cola gaan meer investeren in hun Afrikaanse supply chain. Zo verzorgt Coca-cola trainingen voor 40.000 boeren en investeert Mondelēz 400 miljard euro in het stimuleren van de productiviteit bij leveranciers.

Coca-Cola stopt de komende vier jaar zo’n 11 miljoen dollar in het ‘Project Nuture’ en traint en steunt hiermee boeren die mango’s en passievruchten verbouwen in Oeganda en Kenia. Het bedrijf wil voordeel halen uit lokaal verbouwd fruit, productiekosten omlaag brengen en de flexibiliteit in supply chain verhogen. Tegelijkertijd wil Coca-Cola bijdragen aan emancipatie en heeft het als doelstelling dat in 2014 30 procent van de deelnemende boeren vrouw is.

Productiviteit verhogen

Het project ‘Cocoa Life’ van Mondelēz, gebaseerd op een succesvol programma van dochteronderneming Cadbury’s, helpt Mondelēz in Ghana, India en de Dominicaanse Republiek duizenden boeren de productiviteit verhogen terwijl zij schadelijke milieueffecten verminderen. Het programma gaat de komende tien jaar 400 miljoen euro kosten. Het chocoladebedrijf heeft als doel gesteld een bloeiende cacao-industrie op te zetten en bij te dragen aan een duurzame toekomst daarvan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.