Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
17
10
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Dossier: E-procurement
Soort:

Franchise beste winkelformule

Het concept van de ‘hard franchise’ is de beste winkelformule. Dat komt naar voren in een onderzoek van de Rabobank. Verschillende concepten. waaronder ook de inkooporganisatie en het filiaalbedrijf. werden met elkaar vergeleken.



Volgens de onderzoekers is het sterke punt van de franchiseformule dat er snel gereageerd kan worden op veranderingen in onder meer behoeften van consumenten en opkomende concurrentie. Bovendien zijn het winkelconcept. het assortiment en de marketing strak geformuleerd zijn. Hoe losser de regie is en hoe meer de franchisehouder te vertellen heeft. des te meer moeite de organisatie heeft met het inspelen op de klant van morgen. Deze lijkt volgens de onderzoekers namelijk minder lokaal en wenst niet op een andere wijze bediend te worden.

Aan de andere kant heeft de franchiseondernemer ten opzichte van ketenorganisaties het voordeel dat hij lokale marktkennis in kan zetten. Hierdoor is het mogelijk om de klantbediening af te stemmen op de lokale doelgroep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.