Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
05
08
10
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Marion van Hooren
Dossier: Inkoop
Soort:

Gebrek aan aandacht voor inkoop in voedingsindustrie

Relatief kleine fabrikanten van voedingsmiddelen besteden te weinig aandacht aan inkoop. Volgens Frans Fredrix een kwalijke zaak, omdat inkoop veertig tot zestig procent van de kosten bepaalt.

Fredrix, oud-directeur van inkoopcombinatie Superunie, vertelt aan het Financieele Dagblad dat kleinere fabrikanten vaak bang zijn om van leverancier te wisselen. Ondernemingen bestellen vaak uit gewoonte bij hun vaste toeleveranciers. “Er moet bij de inkoop druk staan op de tarieven met tenders en eindtermijnen”, vindt Fredrix. In de praktijk blijken er vaak inkoopvoordelen van vijf tot tien procent mogelijk.

Inkoopadvies
Zelf adviseert Fredrix ondernemingen bij het voeren van het inkoopbeleid. Met name fabrikanten met een omzet van tien tot vijftig miljoen euro per jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.