Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
02
11
07
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Dossier: Global
Soort:

Gemeenten werken vaker samen bij inkoop facility

Gemeenten werken liever samen op facilitair gebied dan dat zij uitbesteden. Daarnaast automatiseren zij de facilitaire werkprocessen steeds meer. Dat blijkt uit de Trendrapportage Facilitaire Kengetallen voor gemeenten. uitgevoerd door Capgemini Consulting.


De algemene conclusie van het onderzoek is dat gemeenten via organisatorische keuzen de facilitaire regie en uitvoering in eigen hand houden. Van de zeventig respondenten geeft 55 procent aan dat het op Facility Management gebied het liefst samenwerkt met andere gemeenten of overheidsorganisaties. Samenwerking vindt verreweg het meeste plaats op het gebied van inkoop (77%). ICT (53%) en archief (25%).

Naast samenwerking zetten gemeenten automatisering op FM-gebied steeds meer in. Van alle respondenten geeft 59 procent aan te beschikken over ??n of meer modules van een Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS). Nog eens 15 procent zegt een FMIS in voorbereiding te hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.