Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
04
01
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Inkoop
Soort:

Inkoopbundeling in foodservicemarkt

Een viertal grote bedrijven in de foodservicemarkt heeft aangekondigd de inkoop van diverse producten te gaan bundelen. De schaalgrootte moet hen een prijsvoordeel opleveren.

Dit meldt het blad Misset Horeca. Het gaat om de bedrijven La Place, Albron, Efteling en FFC. Als reden zouden de vier bedrijven opgeven dat zij nu nog los van elkaar op zoek zijn naar de beste producten tegen de meest optimale prijs. Een samenwerking moet daarom resulteren in aanzienlijke schaalvoordelen en daardoor een betere prijs-kwaliteitverhouding en meer ketenefficiëntie.

Real Results
De coördinatie van de samenwerking is in handen van Real Results, het inkoopmanagementbedrijf van Jan Vugts, die eerder directeur Inkoop was bij Center Parcs. Verdere details over volumes en de te voeren organisatiestructuur zijn nog niet bekend gemaakt. Wel zouden de foodservicebedrijven met een vijfde, nog niet nader genoemd bedrijf in gesprek zijn om de gezamenlijke inkoopkracht nog verder te vergroten.

Geen inkoopcentralisatie
De vier partijen benadrukken dat het hen niet te doen is om middels de inkoopsamenwerking al hun inkoop te centraliseren. Zij gaan gericht productgroepen kiezen waar samenwerking het grootste effect heeft. Binnenkort zullen de partners met de eerste geselecteerde productgroepen een start maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.