Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
27
07
Jon Jonoski
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Jon Jonoski
Dossier: Global
Soort:

Inkopers bezorgd om toegenomen regelgeving

Inkopers bezorgd om toegenomen regelgeving

93% van de Amerikaanse en Britse inkopers vindt dat ze hun werk op dit moment effectief kunnen uitvoeren. Desondanks maken ze zich zorgen over de toegenomen regelgeving, snelle technologische veranderingen en fraudegevoeligheid. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 600 respondenten,werkzaam voor bedrijven van verschillende omvang, uitgevoerd door Dun & Bradstreet.

Volgens Brian Aster, hoofd Supply & Compliance bij Dun & Bradstreet, toont het onderzoek dat regelgeving, zoals AVG, nog nooit zoveel druk heeft uitgeoefend op inkopers. 63% van de ondervraagden stelt dat de toegenomen regels meer bedrijfsrisico’s met zich meenemen, terwijl 53% stelt dat hun effectiviteit er door ondermijnd wordt. Aster benadrukt tegelijkertijd wel dat inkopers zich ook bewust zijn van het belang van de regels, omdat ze er voor zorgen dat hun bedrijf niet ethisch uit de bocht schiet.

Nieuwe technologie
36% van de respondenten vreest dat de nieuwe technologieën een hindernis voor succes kunnen zijn, maar de meerderheid is er wel bekend mee. 73% van de Amerikanen en 53% van de Britten laat weten al gebruik te maken van kunstmatige intelligentie (AI) en automatiseringsprocessen, of in ieder geval bezig te zijn met de implementatie ervan.

Fraude
In de komende zes maanden zal leveranciersmanagement de topprioriteit van Amerikaanse inkopers zijn, terwijl de Britten het komend half jaar vooral willen gebruiken om zich voor te bereiden op nieuwe wetgeving. Tot slot maken respondenten uit beide landen zich zorgen over fraude. 55% geeft aan dat hun bedrijf daar in de afgelopen twee jaar slachtoffer is van geworden, terwijl 88% stelt dat fraude het imago van hun bedrijf heeft geschaad.

Jon Jonoski
Door Jon Jonoski
Jon Jonoski is een enthousiaste journalist die zich graag verdiept in de wereld van inkoop en aanbestedingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.