Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
30
03
12
Jesper Romkes
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Jesper Romkes
Dossier: Inkopers-Cafe.nl
Soort:

Inkopers-cafe en InkoopAcademie slaan handen ineen

Inkopers-Café en opleidingsinstituut InkoopAcademie werken per 1 april samen. De academie voorziet de inkoperswebsite voortaan van onder andere columns en artikelen.

De nieuwe samenwerking komt voort uit de wens kennis te delen. Vanuit die gedachte blazen de partijen ook de InkoopWiki op de site nieuw leven in en zullen zij mailings ontwikkelen met relevante vakinformatie. “We willen afrekenen met vooroordelen in de branche, zoals het idee dat alles altijd goedkoper wordt naarmate je er meer van koopt”, zegt Fred Wittmaekers, directeur van InkoopAcademie. “De samenwerking tussen leverancier en inkoper staat bij ons hoog in het vaandel.”

Krachten bundelen
Het plan van beide partijen is voor een frisse wind in de inkoopbranche te zorgen. De klantgerichte benadering van InkoopAcademie, ook wel inkopen met business focus genoemd, staat daarbij centraal. Wittmaekers “Daarbij willen we het vak van inkoper wat meer emotionaliseren. Wanneer mensen zaken met elkaar doen, kun je emoties nou eenmaal niet uitzetten. Wij zijn ervan overtuigd dat het eindresultaat beter is wanneer leverancier en inkoper de krachten bundelen en samenwerken. Uiteindelijk hebben ze dan ook een gezamenlijk doel.”

Verder ontwikkelen

Volgens beide partijen is de samenwerking gerust vanzelfsprekend te noemen en komt deze voort uit de goede relatie die er al enige tijd is. “De InkoopAcademie beschikt over veel kennis en is daarom bij uitstek een interessante partij om mee samen te werken. Samen zorgen we voor inhoudelijke versteviging van Inkopers-Café”, zegt Sander van den Broek uitgever van Inkopers-Café. Hij benadrukt dat de samenwerking is ontstaan om zijn lezers nog beter te informeren. Daarom wordt er ook handig ingespeeld op de populariteit van nieuwe media als LinkedIn en Twitter. “Daar ligt een ideale mogelijkheid om met elkaar in discussie te gaan en samen het inkopersvak verder te ontwikkelen.”

Jesper Romkes
Door Jesper Romkes
Jesper Romkes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.