Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
06
04
12
Jesper Romkes
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Jesper Romkes
Dossier: Inkoop
Soort:

Klassieke inkoopprofielen verdwenen door 'evolutie' afdeling inkoop

De klassieke inkoop beroepsprofielen zijn verdwenen. De afdeling inkoop is het laatste decennium geëvolueerd. Dit schrijft Alexander Arsath Ro’is in zijn column voor VK Banen.

“De afdeling inkoop is uitgegroeid tot een tactische en strategische discipline die begrijpt wat er speelt en waar de kansen liggen op het gebied van inkoop”, schrijft Arsath Ro’is. Volgens de Programma & Accountmanager van NEVI wordt inkoop in iedere organisatie anders ingevuld. Dit hangt af van de branche, organisatieomvang en strategie.

Gevolgen
“De groei van de inkoopafdeling heeft gevolgen voor de inkoopprofessional”, schrijft Arsath Ro’is. Zo wordt bij het opstarten van een nieuw profielenonderzoek meer in rollen dan profielen gedacht. In de meeste organisaties bestaat een functie uit een combinatie van rollen. Bij grote inkooporganisaties kan een rol gelijkstaan aan een functie.

Jesper Romkes
Door Jesper Romkes
Jesper Romkes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.