Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
10
05
13
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Anniek Finkers
Dossier: Onderzoek
Soort:

LED-verlichting wint aan populariteit door terugverdientijd

Veel internationale bedrijven bevinden zich momenteel nog in een vroeg stadium als het gaat om het overstappen naar LED-verlichting. Toch neemt de populariteit van technologie door de kortere terugverdientijd toe.

Uit nieuw onderzoek van Navigant Research  blijkt dat LED-verlichting de komende jaren aan populariteit zal winnen. Naar verwachting gaat LED namelijk de effectiviteit en kwaliteit van concurrerende technologieën ver overtreffen. Daardoor dalen de prijzen en wordt de terugverdientijd korter. Dit is voor veel bedrijven een reden om de komende jaren over te gaan op LED-verlichting.
Minder leveranciers
Het totale aantal leveranciers dat betrokken is bij de LED-supply chain zal de rest van dit decennium dalen. Dit komt vooral door een verticale integratie tussen de grotere verlichtingsbedrijven. Navigant denkt dat de consolidatie in de sector naar alle waarschijnlijkheid zal doorzetten.

Nieuwkomers in de supply chain
Andere factoren zorgen voor mogelijkheden voor nieuwkomers op elk niveau van de supply chain. Onder andere het aflopen van bestaande octrooien, nieuwe uitwisselingsstandaarden, nieuwe technologieën en een verwachte toename van creatieve productontwerpen dragen hieraan bij. De markt van LED-verlichting wordt geleid door Amerikaanse, Duitse, Japanse en Taiwanese bedrijven. Voorbeelden hiervan zijn Cree, Osram, Nichia en Epistar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.