Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
25
01
13
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Kelly Hulshof
Dossier: Economie
Soort:

Leveranciers Tesco betalen mee aan marketingcampagne

Supermarktgigant Tesco roept leveranciers op haar nieuwe marketingcampagne in de loop van het jaar te gaan financieren. Dit zorgt voor verontrusting onder leveranciers.

Volgens rapporten van The Grocer is Tesco leveranciers in het Verenigd Koninkrijk aan het oproepen om 50 procent van de kosten te dekken voor de nieuwe strategie. De nieuwe campagne moet miljoenen klanten gaan trekken door middel van acht ‘Clubcard Bonus Mails’.

De clubcard
Met de clubcard zorgt Tesco ervoor dat de klanten binding houden met de supermarkt. Deze clubcard is een strategische zet van CEO Philip Clarke om het gebruik van verkoopgegevens te verhogen voor meer persoonlijke promotie.

Promotie
Tesco hoopt volgens rapporten van The Grocer honderdduizenden ponden op te halen van grote en middelgrote leveranciers. Een salesdirecteur van Tesco heeft The Grocer verteld dat de promotie zonder de bijdrage niet zou kunnen doorgaan. “Dus we zoeken naar effectievere manieren om ons geld uit te geven en we staan open voor deze nieuwe mogelijkheid. In het verleden zijn we tekort geschoten in innovatie van de promotie met de clubcard”, geeft de sales directeur toe.

Reactie leverancier

Een leverancier heeft echter naar buiten gebracht dat er enige verontrusting heerst over de strategische zet van Tesco. “Dit lijkt meer op een ouderwetse gun-to-the-head tactiek. Als Tesco alle merken in de mix gooit met deze promotie, dan lijkt het niet op een persoonlijk of weldoordacht plan.”

Tekst: Kelly Hulshof

Door Kelly Hulshof
 Kelly Hulshof

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.