Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
03
12
10
Redactie
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Redactie
Dossier: NEVI
Soort:

Marc Engel (Unilever) CPO van het jaar!

Chief Procurement Officer Marc Engel van Unilever is gekozen tot CPO van het jaar 2010. Dat gebeurde vrijdag 3 december tijdens het wervelende, drukbezochte International Supply Management Congress (ISMC) in Amsterdam. Daarmee is hij een jaar lang de meest zichtbare ambassadeur van het inkoopvak. Dat ambassadeurschap neemt hij over van Melanie Schultz (voorheen CPO Achmea). Hij kreeg de prijs overhandigd door Jeroen van Breda Vriesman (Achmea). Ook de jaarlijkse Young Talent Award werd uitgereikt. Marc van de Vijver (AirFrance KLM) scoorde van de vier laatste genomineerde jonge toptalenten het hoogst.

De genomineerden voor de CPO Award 2010 waren:

  • Marc Engel           (Unilever)
  • Jan Jongsma        (FrieslandCampina)
  • Frank Oort           (Koninklijke BAM Groep)

De genomineerden voor de Young Talent Award 2010 waren:

  • Mark van de Vijver    (AirFrance KLM)
  • Goof Oudendijk         (Tata Steel)
  • Anouk Vis-Driessen   (Essent)
  • Jelle Wenselaar         (Het NIC)

Aanvullende informatie over het International Supply Management Congress (ISMC) is terug te vinden op de website www.supplymanagementcongres.nl.

Marc Engel, CPO, Unilever
Marc Engel werkt sinds 1990 bij Unilever. Na een korte uitstap naar Shell in 1993 keerde hij in 1995 terug bij Unilever waar hij sinds 1998 werkt in de Supply Chain en bijdroeg aan de duurzame visie van Unilever. In 1999 vertrok Marc Engel naar Brazilië als vice president Supply Chain for Ice Cream voor Latijns-Amerika. In 2004 kwam hij terug naar Nederland als vice president Supply Chain for Spreads, Dressings and Olive Oil. In 2008 werd Marc Engel benoemd tot de eerste CPO van Unilever. Een geïntegreerde en uitvoerende inkoopafdeling werd ingericht met een inkoopverantwoordelijkheid van €26 miljard en een team van 1500 mensen op 67 locaties. Verantwoorde en duurzame inkoop zijn essentiële onderdelen van het inkoopbeleid van Unilever dat (o.a.) een leidende rol speelt in het verduurzamen van palmolie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.