Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
17
12
10
Robert van der Meer
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Robert van der Meer
Dossier: Inkoop
Soort:

Marc Engel (Unilever): ''Sterke relaties basis onder duurzaamheid''

Duurzaamheid is niet een kostenpost, maar juist een kans om te groeien. Marc Engel, CPO van Unilever ziet daarin de sleutel tussen het laten zien tussen duurzaamheid in de ene hand en groei in de andere.

“Het is belangrijk dat leveranciers weten wat voor doelstellingen en verwachtingen bedrijven hebben op het gebied van duurzaamheid. Zo kunnen zij meewerken in het behalen van die doelen”, schrijft Engel in het internationale vakblad CPO Agenda. De topman van Unilever vindt dat bedrijven sterkere relaties moeten opbouwen met leveranciers om duurzamer samen te kunnen werken. “Pas dan is het mogelijk in de keten de innovativiteit, duurzaamheid en productiviteit verhogen.”

Juiste technologieën
“Innovatieve technologie speelt ook een rol in het behalen van doelen op het gebied van duurzaamheid op een simpele en voordelige manier,” zegt Engel. Met de juiste technologieën kunnen inkopers en leveranciers samen tot een meer duurzame werkwijze komen. Engel geeft als voorbeeld de ‘Cool Farm Tool’, een door de Universiteit van Aberdeen ontwikkelde tool waarbij tijdens hun dagelijkse werkzaamheden verzamelde data invoeren en op een eenvoudige wijze hun emissies kunnen controleren. “Boeren zien zo de effecten van kleine aanpassingen aan hun landbouwmethoden, zoals het gebruik van een ander soort kunstmest.”

Robert van der Meer
Door Robert van der Meer
Robert van der Meer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.