Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
25
04
13
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Anniek Finkers
Dossier: Inkoop
Soort:

Marketing: meer betrokkenheid inkoop

Inkoop zou zijn strategische waarde ten aanzien van het marketingproces kunnen verhogen.  Brits onderzoek onder marketeers wijst uit dat deze zitten te wachten op een strategische bijdrage van de afdeling inkoop.

Voor het onderzoek van Xchanging Procurement Services werden de meningen over inkoop van 50 Britse marketingdirecteuren gepeild. Zij gaven aan de inkopers met name hadden bijgedragen aan het verlagen van de kosten, de herziening van de voorwaarden en het verbeteren van het algemene inkoopproces. 

Strategische rol
Tot zover geen schokkende uitkomst, maar naast de genoemde resultaten bracht het onderzoek naar voren dat een meerderheid van de marketingprofessionals een meer betrokken en strategische rol wenst in het marketingproces van inkopers. Hun advies voor inkoopmanagers is om vaker met het marketingteam samen te werken. Dit zou marketingmanagers ook meer inzicht geven in het gehele inkoopproces.

Vooraf vastgestelde kosten
Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat marketingdirecteuren graag zouden zien dat alle kosten van het inkoopproces voorafgaand worden vastgesteld met de leveranciers en dat alle kosten die er tijdens het proces bijkomen schriftelijk worden overeengekomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.