Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
08
03
13
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Anniek Finkers
Dossier: Global
Soort:

Michelin legt one-size-fits-all-benadering aan banden

De Franse bandenproducent Michelin wil  naar een klantgedreven supply chain. Hiermee wil het bedrijf de klanttevredenheid vergroten en de operationele kosten terugdringen.

Michelin richt zich steeds vaker op nieuwe klantsegmenten. Dat betekent geen ‘one-size-fits-all-benadering’ meer voor de supply chain van Michelin.

Andere segmenten
De verkoop van personenauto’s loopt terug. Om toch genoeg winst te maken richt Michelin zich steeds meer op het produceren van producten voor ander segmenten, zoals banden voor vliegtuigen en mijnbouw.

Positieve cijfers
Ondanks de tegenvallende automarkt kende Michelin een positief jaar. Dit blijkt uit cijfers van vorig jaar die het bedrijf onlangs bekend maakte. Zowel de omzet als de winst groeiden. Op basis van deze cijfers concluderen analisten van ABN Amro bovendien dat het de Franse bandenproducent een uitstekende leiding heeft.

Betere service voor een lagere prijs
Door het creëren van een op klantniveau gesegmenteerde supply chain wil Michelin gedifferentieerde serviceniveaus bieden per klantsegment.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.