Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
09
09
14
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Duurzaam inkopen
Soort:

Nespresso trekt portemonnee voor duurzame koffie

Koffiemerk Nespresso heeft 500 miljoen Zwitserse Francs (414 miljoen euro) uitgegeven om het welvaartsniveau van boeren te verbeteren en de duurzaamheid van de inkoop te verhogen.

De inspanningen van Nespresso, dochterbedrijf van Nestlé, maken deel uit van het initiatief ‘The Positive Cup’. Hierin wil het een deel van de koffie permanent sourcen via een programma dat in 2003 is opgezet in samenwerking met The Rainforest Alliance. Via dit initiatief investeert het onder meer in Afrikaanse koffieproducerende landen als Ethiopië, Kenia en Zuid-Soedan.

Clooney aan boord 
Onder meer acteur George Clooney, uithangbord van Nespresso en lid van het ‘sustainability board’ van de koffieproducent, heeft zijn zegen uitgesproken over het initiatief. Ook The Rainforst Alliance, Fairtrade International en The International Union for Conservation of Nature zijn positief over de nieuwe strategie die ertoe moet leiden dat de productie en consumptie van koffie in 2020 een stuk duurzamer is. Concrete stappen zijn het verhogen van de inkoop van Rainforest Alliance-gecertificeerde koffiebonen van 30 naar 50 procent en het verhogen van de inspanningen om aluminium koffiecapsules in te zamelen en te recyclen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.