Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
11
10
11
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Duurzaam inkopen
Soort:

Nieuw trend in inkoop hotellerie

In de hotellerie lijkt single vendor sourcing de volgende stap te zijn in de volwassenheid van inkoop. Ook in Nederland is de trend om de inkoop van voedselwaren via één partij te regelen nu gesignaleerd.

Het altijd onoverzichtelijke en tijdrovende gesteggel tussen chefkok, de verantwoordelijke manager en verschillende leveranciers kan ook best uitbesteed worden. Dat was de conclusie van het hotel Golden Tulip Arnhem Doorwerth. Het laat als eerste Nederlandse hotel de inkoop van het totaalpakket food via een enkel bedrijf (Maxivers) verlopen.

Samenwerkingsverband
Volgens betrokkenen zal deze samenwerkingsvorm een nieuwe trend inluiden in de sector. De leverancier is een samenwerkingsverband tussen leveranciers van dagverse producten, waardoor het hotel nog maar met één partij hoeft te communiceren over producten, prijzen kwaliteit. Volgens de initiatiefnemers van dit samenwerkingsverband is het een groot voordeel dat er maar één vrachtwagen voor de deur staat bij de klant, wat tijd en kosten bespaart en daarnaast ook milieuvriendelijker is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.