Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
21
09
07
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Dossier: Overheidaanbesteding
Soort:

Prijsverhoging Coca Cola te gortig voor Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn verkoopt geen anderhalve literflessen frisdrank meer van producent Coca Cola. De twee hebben het met elkaar aan de stok wegens een prijsverhoging van Coca Cola.


Als Albert Heijn de verhoging van Coca Cola zou doorberekenen. zouden haar klanten minimaal 1.35 in plaats van 1.22 betalen voor anderhalve literflessen Coca Cola. Fanta en andere dochtermerken. . Dat wil de grootgrutter haar klandizie niet aandoen. laat een woordvoerder weten in Distrifood. Bovendien zou Coca Cola geen goede argumenten hebben voor de prijsverhoging. Coca-Cola wil wegens concurrentiegevoeligheid geen uitgebreid verhaal doen over het hoe en waarom van de prijsverhoging. Een woordvoerder van de frisdrankfabrikant houdt het er in Distrifood bij dat de nieuwe prijs bij een “A-merk als Coca Cola past” 

Albert Heijn ziet zich als enige supermarkt in strijd met Coca Cola. Concurrenten hebben de prijzen van Coca Cola wel doorberekend. Hoelang de impasse gaat duren is nog niet duidelijk: de twee bedrijven zijn nog in onderhandeling over een oplossing. Tot die tijd kan de Coca Cola liefhebber nog steeds bij Albert Heijn terecht. Over de literflessen van de producent wordt niet geruziet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.