Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
14
03
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Onderzoek
Soort:

Sleutel voor slagen BPO in 'holistische' benadering

Uit onderzoek van Accenture blijkt dat de potentie in Business Process Outsourcing er vaak niet uitkomt. Slechts 1 op de 5 uitbestede processen valt te kwalificeren als 'high performance' BPO.

De oorzaak van de mindere peformance ligt volgens de onderzoekers bij de verantwoordelijke managers, waaronder procurement managers, die de samenwerkingen niet intensief genoeg aangaan. Aan de studie deden 263 klanten mee van BPO-services als procurement, finance & accounting, HR en supply chain. Het laat zien dat de twintig procent 'high performers' een holistische benadering hebben bij het managen van de BPO-relatie. Zij nemen het hele, end-to-end, bedrijfsproces als uitgangspunt, inclusief elementen die gemanaged worden vanuit het klantbedrijf en door derde partijen en evenals andere processen die van invloed kunnen zijn op de prestaties.

Houding moet veranderen
Bedrijven zouden daarom met een gezamenlijke aanpak moeten aannemen voor het aanbrengen van governance-structuren, oordeelt Accenture. 'Deze studie geeft duidelijk aan dat de mindset van organisaties moet veranderen om de volle waarde van BPO te benutten', zegt Mike Salvino, group chief executive van Accenture. Volgens hem geven de resultaten aan dat BPO-overeenkomsten meer waarde hebben wanneer klant en leveranciers hun relatie intensiveren.'Bedrijven die BPO puur bekijken met een transactionele blik en louter uitgaan van kosten, zullen het zwaar krijgen', aldus de topman.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.