Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
19
01
12
Niels Achtereekte
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Niels Achtereekte
Dossier: Supply Chain
Soort:

Supply chain lijdt onder te late betalingen

Britse bedrijven wachten steeds langer met het betalen van hun rekeningen aan buitenlandse leveranciers in de hoop dat de wisselkoersen verbeteren. Dat zeggen deskundigen in het Engelse dagblad de Daily Telegraph. Dit heeft slechte gevolgen voor de supply chain.

Travelex, specialist op het gebied van vreemde valuta, merkt op dat er een aanzienlijke toename is in het volume van de valutakoersen dat plaatsvindt aan het eind van de maand. Dit bewijst dat kopers tot de laatste minuut wachten met het wisselen van valuta’s. “Onze klanten houden contant geld zo lang mogelijk vast en wachten met het betalen van facturen tot de laatste minuut”, aldus Paddy Earnshaw, cliënt director bij Travelex Global Business Payments . “Ze moeten hun werkkapitaal verhogen en beschermen hun cashflow. Daarom wordt er tot het laatste moment gewacht met betalen. De supply chain lijdt hieronder.”

Beter tarief

Het aantal betalingen dat pas aan het einde van de maand wordt gedaan, is de afgelopen negen maanden – vanaf april 2011 - met gemiddeld 20 procent gestegen vergeleken met dezelfde periode in 2010. Gavin Lomax, managing director bij Gavacom – exporteur van telecommunicatieapparatuur – zegt in het Engelse dagblad: “Veel van mijn Europese klanten doen hetzelfde. Je geeft ze 30 dagen om te betalen, maar ze houden vaak 50 of 60 dagen aan, totdat er een beter tarief is.”

Niels Achtereekte
Door Niels Achtereekte
Niels Achtereekte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.