Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
31
05
11
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Supply Chain
Soort:

Supply chains groeimarkten steeds vaker tweerichtingsverkeer

Opkomende markten zijn niet langer alleen gebieden voor goedkope sourcing, maar steeds nadrukkelijker ook voor sales. Een groot aantal organisaties heeft de supply chains inmiddels zelfs ingericht rond sales in deze landen.

Uit Chief Supply Chain Officer Report 2011 van netwerk- en trainingsorganisatie SCM World blijkt dat 38 procent van de 750 ondervraagde supply chain executives vertelt dat hun wereldwijde strategie nu voornamelijk draait om het verkopen en leveren aan opkomende markten. Een veel kleinere groep (18 procent) beschrijft haar strategie als primair gericht op het kopen in deze markten. Een grote meerderheid (80procent) vertelt te leveren aan opkomende regio's.

Tweerichtingsverkeer
Volgens de auteurs van het rapport, wijzen de bevindingen erop dat het imago 'low-cost country sourcing' niet langer klopt. Een grote meerderheid van de supply chain professionals benadert globalisatie als tweerichtingsverkeer, met zowel ruimte voor sourcing als sales. China wordt door de respondenten aangewezen als de belangrijkste groeimarkt voor verkoop, gevolgd door India en Brazilië. China, de Verenigde Staten en Duitsland wijzen ze aan als de top-3 landen op het gebied van sourcing, productie en sales. Met name door hun hogere niveaus van supply chain-integratie dan rivalen als Japan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.