Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver

leveranciersbeoordeling

Forum

leveranciersbeoordeling

geplaatst: 18-02-2016, 11:48
2 posts      Pagina 1 van 1

leveranciersbeoordeling

18-02-2016, 11:48
Goedemiddag, Ik ben sinsd kort werkzaam in de zorgsector als Inkoper. Inkoop van m.n. diensten, (ict, telefonie, schoonmaak, brandbeveleiding, afval e.d) en een kleiner deel is de 'standaard' zaken als kantoorartikelen, koffie en de kantoorsupplies. Voor het eind van de maand dient er een leveranciersbeoordelings systematiek te zijn omdat dit deze eis gesteld was binnen de organisatie hoorde ik gisteren. Nu kan ik redelijk eenvoudig zelf een leveranciersbeoordeling opzetten, maar ik ben benieuwd naar jullie systematieken, om zodoende tot een goed geheel te komen.   Hoe ziet jullie beoordeling er uit, welke criteria? Op welke manier trigger je de leverancier hiermee?    
n.talsma
Posts: 1
#28561

n.talsma
Bijdrager

Goedemiddag,

Ik ben sinsd kort werkzaam in de zorgsector als Inkoper. Inkoop van m.n. diensten, (ict, telefonie, schoonmaak, brandbeveleiding, afval e.d) en een kleiner deel is de ‘standaard’ zaken als kantoorartikelen, koffie en de kantoorsupplies.

Voor het eind van de maand dient er een leveranciersbeoordelings systematiek te zijn omdat dit deze eis gesteld was binnen de organisatie hoorde ik gisteren.

Nu kan ik redelijk eenvoudig zelf een leveranciersbeoordeling opzetten, maar ik ben benieuwd naar jullie systematieken, om zodoende tot een goed geheel te komen.

 

Hoe ziet jullie beoordeling er uit, welke criteria? Op welke manier trigger je de leverancier hiermee?

 

 

Reageer op: leveranciersbeoordeling

16-03-2016, 16:57
Het probleem bij diensten is dat je niet de standaard QLTC beoordeling los kunt laten op de diensten leveranciers. De beoordeling is vaak veel subjectiever. Mijn ervaring is bij de belangrijkste stakeholders eerst moet inventariseren wat zij echt belangrijk vinden. Vervolgens bij meerdere stakeholders de diensten leveranciers beoordelen en ranken op de door hun geselecteerde beoordelingscriteria. Meerdere subjectieve beoordelingen maken de beoordeling al behoorlijk objectief.  
Martin Krabbenborg
Posts: 1
#28832

Het probleem bij diensten is dat je niet de standaard QLTC beoordeling los kunt laten op de diensten leveranciers. De beoordeling is vaak veel subjectiever. Mijn ervaring is bij de belangrijkste stakeholders eerst moet inventariseren wat zij echt belangrijk vinden. Vervolgens bij meerdere stakeholders de diensten leveranciers beoordelen en ranken op de door hun geselecteerde beoordelingscriteria. Meerdere subjectieve beoordelingen maken de beoordeling al behoorlijk objectief.

 

2 posts      Pagina 1 van 1
U moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.