Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
11
05
15
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koen Bugter
Dossier: Inkoop
Soort:

V&D stemt inkoop af op regionale behoefte

V&D past zijn assortiment drastisch aan en gaat zich meer focussen op vrouwen. De inkoop wordt voortaan minder centraal gestuurd en wordt meer afgestemd op de regionale behoefte. Dat is de nieuwe strategie waarmee topman John van der Ent het noodlijdende winkelbedrijf uit de problemen wil helpen.

Bedrijfsleiders in de regio moeten volgens Van d er Ent meer meer ruimte krijgen voor lokaal ondernemerschap. Een slimmere inkoop, in combinatie met een structurele verlaging van de loon- en huurkosten, moet de warenhuisketen binnen twee jaar winstgevend kunnen maken. 

Eigen merken
De directeur wil van de plaatselijke V&D "weer de winkel van de stad" maken. De rekken moeten volhangen met eigen merken en andere merken, zodat je daarvoor "speciaal naar de V&D komt." Dat schrijft Deal!

Door Koen Bugter
Journalist Koen Bugter (1982) werkt nu zo'n achttien jaar in de journalistiek en werkte vooral als verslaggever voor verschillende omroepen in Hilversum waaronder BNN, AvroTros en KRO-NCRV. Voor inkopers-cafe.nl krijgt hij graag de onderste steen boven. Heeft u tips voor Bugter? U kunt hem mailen via: koen@inkopers-cafe.nl of via twitter volgen: @koenbugter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.