Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
30
07
18
Jon Jonoski
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Jon Jonoski
Dossier: Sourcing / Outsourcing
Soort:

Vodafone investeert in inkoop

Vodafone investeert in inkoop

Vodafone gaat een eigen media-inkooptak opzetten. Op deze manier wil het bedrijf de digitale regie in eigen hand krijgen. Deze aankondiging betekent slecht nieuws voor Wavemaker, het huidige mediabureau van de telecomreus.

Wavemaker zou volgens brancheplatform Emerce veel geld mislopen wanneer Vodafone zelf haar media-inkoop gaat regelen. Vodafone werkt immers met mediabudgetten van boven de 150 miljoen euro.

Brede strategie
Vittorio Colao, CEO van Vodafone, heeft investeerders verteld dat de nieuwe inkoopplannen onderdeel zijn van een bredere strategie om de klantervaring -en loyaliteit te verbeteren. Bovendien zou het bedrijf nu beter kunnen controleren waar haar media-budget – dat een derde van de totale begroting vormt - aan wordt uitgegeven.

Programmatisch inkopen
Voor de opbouw van haar inkoopafdeling heeft Vodafone de hulp ingeschakeld van marketingbureau Brainlabs. Dat gaat namens de telecomreus performancegerichte media-inkopers opleiden. Daarbij zal de focus onder meer komen te liggen op programmatisch inkopen.

Jon Jonoski
Door Jon Jonoski
Jon Jonoski is een enthousiaste journalist die zich graag verdiept in de wereld van inkoop en aanbestedingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.