Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
20
09
12
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Lisa Lowijs
Dossier: Economie
Soort:

Volvo en Jumbo volgen Albert Heijn

Niet alleen supermarkten als Albert Heijn en Jumbo dwingen korting af bij hun leveranciers. Ook Volvo waagt een poging, en wel één van 20 procent.

Bijna drie weken geleden stuurde Albert Heijn zijn leveranciers een brief met daarin de eis van 2 procent korting. Dit doet de supermarktketen omdat het de afgelopen maanden is gegroeid door de overname van tientallen C1000-winkels.

Jumbo eist minder
Ook Jumbo liet weten hierin mee te willen gaan. Ook voor deze keten geldt de overname van C1000-winkels als reden om over te gaan tot het claimen van korting. Het bedrijf vraagt minder dan Albert Heijn, maar wil de reductie wel met terugwerkende kracht over heel 2012 doorvoeren.

Ook Volvo claimt korting
Het eisen van prijskorting speelt niet alleen bij Jumbo en Albert Heijn. Arjan van Weele, Professor Purchasing and Supply Management aan de TU Eindhoven laat via Twitter weten: “AH aanpak is besmettelijk... Volvo, inmiddels in Chinese handen, eist een korting van 20 procent van zijn toeleveranciers.” Een aanvullende boodschap van het autoconcern is dat als leveranciers geen korting willen geven, ze niet meeprofiteren van Volvo’s poging om in 2020 haar productie te verdubbelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.