Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
16
09
14
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Koos Plegt
Dossier: Inkoop
Soort:

“Wij moeten aan twee kanten goed nadenken”

Stuk voor stuk zijn het ervaren inkoopspecialisten. De ongeveer dertig mensen die zich PeopleGroup-professional noemen, gaan echter niet als typische zzp’ers te werk. Ze kiezen ervoor elkaar te ondersteunen in een effectief samenwerkingsverband. Met succes, want onlangs opende PeopleGroup een derde vestiging in Delft.

Als franchiseconstructie heeft PeopleGroup al sinds de start in 2000 te maken met twee doelgroepen. Ten eerste natuurlijk de opdrachtgevers die om inkoopspecialisten vragen, maar niet in mindere mate ook de aangesloten, individuele zzp’ers. “Wij moeten aan twee kanten goed nadenken”, zegt Marc Janssen, managing partner van de vestiging in Nijmegen. “Als los dienstverband ben je daar extra alert op. We moeten continu ons best doen voor de mensen die bij ons aangesloten zijn. De bij ons aangesloten mensen zijn zelfstandige professionals, maar in plaats van dat ze uitsluitend alleen opereren hebben ze nu collega’s.”

Nieuw kantoor
Het delen van kennis vormt daarnaast ook onderdeel van bijzondere ‘werkgeverschap’ van PeopleGroup. Dit gebeurt via opleidingen, coaching , workshops en het delen van kennis in een cloud-omgeving. “Zelfs wanneer iemand alleen op een klus zit, kan hij of zij op deze manier nog steeds terugvallen op collega’s.” De formule van PeopleGroup lijkt aan te slaan, want inmiddels is er na Hilversum en Nijmegen een derde vestiging geopend in Delft. Geert Brama, al enkele jaren aangesloten bij PeopleGroup, is hier managing partner. “Delft is centraal gelegen tussen Rotterdam en Den Haag, voor de commerciële kansen van PeopleGroup een belangrijke zakelijke markt”, zegt Brama.  

Ruimte voor ambities
Het bijzondere van PeopleGroup, zo vindt Brama, is dat het samenwerkingsverband hem de ruimte biedt voor zijn ambities. “De kriebel om te gaan ondernemen en iets op te bouwen was er al heel lang. Ik ben nu drie jaar als zelfstandige aangesloten bij PeopleGroup en van daaruit is de stap toch kleiner om dit te gaan doen.” In het verleden werkte hij, onder meer als vestingmanager, voor diverse uitzendbureaus. Pas daarna werd hij inkoper. “Ik zie er een voordeel in dat ik nu de kennis uit die twee gebieden kan combineren. En met drie kantoren bedienen we nu heel Nederland. We hebben allemaal onze eigen specialisaties, maar vanuit elke vestiging bieden we dezelfde dienstverlening.”

Stap vooruit
Ook Janssen ziet het nieuwe kantoor als een belangrijke stap vooruit. “Met drie kantoren hebben wij een betere landelijke dekking. We zijn dichterbij en meer zichtbaar in de regio. Ons derde kantoor is denk ik ook niet ons laatste kantoor. Wij zijn nu met dertig mensen en ik vind een kantoor met 15 mensen nog goed te managen. Maakt het kantoor in Delft een goede vlucht, dan wordt het al snel tijd voor een nieuwe vestiging.” Zijn collega sluit zich daarbij aan. “We hebben plannen en ambities genoeg. We willen mensen aansluiten en opdrachten binnenhalen. Waar we wel voor willen waken, is dat kwaliteit en degelijkheid voorop staan. De verbintenis met mensen die zich PeopleGroup-professionals noemen is vrij diepgaand.”

Kwaliteitskeurmerk
De diepgaande verbintenis tussen PeopleGroup-professionals en hun franchiseorganisatie die Brama noemt, is een belangrijk onderscheidend element. Ook naar opdrachtgevers. “Wanneer zij bij ons aankloppen, weten zij dat zij altijd met volwassen professionals te maken krijgen. Ook tussenbureaus kunnen makkelijk bij ons terecht. Zij hoeven dan geen intake meer te doen om te kijken of een kandidaat past. Opdrachtgevers ervaren PeopleGroup als een kwaliteitskeurmerk.” Janssen kan zich daar wel bij aansluiten: “Wij zijn een samenwerkingsverband van goede, gespecialiseerde mensen, die ook nog eens goede collega’s van elkaar zijn en garant staan voor kwaliteit.”  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.