Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
03
11
06
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Dossier: Index / overzicht / marktplaats / overig
Soort:

Willem van Oppen gekozen tot CPO van het jaar 2006

Uit de handen van Hans Büthker heeft Willem van Oppen de bokaal ontvangen die hoort bij CPO van het jaar 2006. De inkoper van KPN werd op de CPO-dag in Noordwijkerhout gekozen tot inkoper van het jaar boven zeven collega''s. Büthker. winnaar van vorig jaar. legde de keuze van de jury ook kort toe. "Willem heeft KPN uit het dal getrokken. Wat mij persoonlijk erg aanspreekt is dat hij niet meer over hokjes praat. maar over ketens. Hierdoor maakt hij zijn visie vertaalbaar."



Van Oppen was zelf ook zeer content. "Ik ben bijzonder verheugd. Tussen de acht kandidaten gaf ik mezelf een fair shot. Ik had er op gehoopt. maar niet verwacht. Met het gehele team van KPN hebben we hier hard voor gewerkt. Mijn dank gaat mede uit overigens naar Phillips en DSM. waar ik het vak heb mogen leren. Daar heb ik geleerd om rustig te analyseren en processen toe te passen. Dat blijkt nu innovatief."

De winnaar werd met behulp van twee stromingen gekozen. De jury. bestaande uit Wim Dressel. Arno de Schepper. Jacques Reijniers. Gert Baars. Sicco Santema en Hans Büthker. had een grote stem in de verkiezing. Daarnaast gaven de acht genomineerden workshops. Degeen die hier aanwezig waren mochten hun stem op deze mensen uitbrengen aan de hand van hun inkoopverhaal en de presentatie en communicatieve vaardigheiden.

Hiermee kwam Van Oppen uiteindelijk als winnaar uit de bus. voor Kees Linse (Shell). Andr? Kivits (Essent). Ton Trommelen (DSM). Annelies Soede (Gemeente Amsterdam). Ad van de Geijn (Ministerie van Defensie). Guido Koreman (Ballast Nedam) en Frits Zegelink (Grolsch). Büthker gaf zijn opvolger ook nog wat advies mee wat hem te wachten staat.

"CPO van het jaar zijn gaat niet zomaar aan je voorbij. Ik ben vijfentwintig tot dertig maal gevraagd om lezingen en presentaties te houden. Daar gaat heel veel tijd in zitten. dus zorg dat je een vast verhaal hebt klaar staan. Het is leuk om te merken dat je zelfs wordt herkend. doordat ze onder meer je foto hebben gezien."

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.