Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
21
11
14
Nancy van Bemmel
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
13
Door Nancy van Bemmel
Dossiers: Inkoopboeken, Opinie
Soort:

Win het boek ‘Zo simpel kan het zijn’

Inkopers zijn over het algemeen praktisch, doelgericht en doeners van karakter. In de praktijk maken de inkopers het zichzelf de laatste jaren echter steeds moeilijker. Enerzijds door de introductie van steeds weer nieuwe begrippen en gebruik van meer en meer vaktaal, maar anderzijds ook door het opzetten en gebruik maken van nieuwe en soms ingewikkelde inkoop- en aanbestedingsprocedures. Vervreemding van je collega’s én je leveranciers ligt hiermee op de loer.

Het boek ‘Zo simpel kan het zijn’ van Richard Engelfriet geeft 30 praktische tips die bewijzen dat het ook anders kan. Om inkopers een stuk op weg te helpen, heeft hij drie exemplaren van zijn boek ter beschikking gesteld.

Wie durft de uitdaging aan?!
Het boek wordt weggegeven aan de drie mensen die voor 2 december het meest toepasbare en praktische antwoord geven op de volgende vraag:

Hoe kunnen we het inkoopvak simpeler en toegankelijker maken?

Graag uw reactie onder dit bericht
Stuur tevens uw antwoord, volledige naam en adres naar: nancy@inkopers-cafe.nl. Op deze manier weten we naar welk adres we de prijs kunnen sturen.

Lees hier de recensie van ‘Zo simpel kan het zijn’.

Nancy van Bemmel
Door Nancy van Bemmel
Nancy van Bemmel is een gedreven journalist. Voor Inkopers-café zet ze zich graag in om inkopers snel van het allerlaatste nieuws te voorzien. Heeft u tips voor Nancy? U kunt haar mailen via: nancy@inkopers-cafe.nl

Reacties:

  • Anoniem | 18-11-2014 om 12:06

    Transparantie en betrokkenheid. Zolang de partijen zowel (intern als extern) van elkaar niet duidelijk willen weten, waarom en waarvoor de inkoopbehoefte is ontstaan, gaat er veel tijd en energie verloren aan niet relevante zaken in het voortraject en correcties tijdens de implementatie. Kortom; deel met elkaar wat je primaire beweegredenen zijn en richt je daar op.

  • Anoniem | 18-11-2014 om 14:06

    Als we (inkopers) weer eens met twee voeten op de grond gaan staan en luisteren wat onze collega’s (klanten? ) van ons verwachten dan zijn we weer ‘ouderwets’ serbice gericht bezig. De moderne inkoper zit in een hoge ivoren toren en strooit met vaktermen waar hijzelf vaak niet eens de betekenis niet van kent. Iedereen kan een brood kopen totdat er problemen opdoemen DAN is het tijd om jouw vakkennis te tonen en je onmisbaar te maken cq te laten blijken.
    Roel

  • Anoniem | 18-11-2014 om 14:26

    Regelmatig de parallel blijven trekken met je boodschappenlijst voor de supermarkt. Daarop staat alleen het noodzakelijke en ook niet meer dan je nodig hebt. Alle strategische overwegingen zijn in dat ene lijstje verwerkt. (waarom die supermarkt, waarom dat product, die dienst, die kleur).

  • Anoniem | 18-11-2014 om 15:58

    Zo simpel kan het zijn…

    Meer tijd en energie naar samenwerking tussen verkoop en inkoop binnen de organisatie….deze twee zijn de sleutel naar suc6…

  • Anoniem | 18-11-2014 om 17:03

    Stel de vraag wie, wat, waarom, hoe, hoeveel en waarvoor. ga vervolgens samen met je collega op leveranciers ontdekkingsreis. klaar.

  • Anoniem | 19-11-2014 om 21:51

    Schakel mensen in die het nog beter kunnen en weten dan jijzelf en gebruik de gezamenlijke kennis om tot een succesvol resultaat te komen. Minimaliseer zo faalkosten. Samen sterker en slimmer!

  • Anoniem | 19-11-2014 om 21:52

    zorg dat je de spil bent tussen interne en externe klanten , luister naar de klanten maar verlies de kwaliteit van product of dienst niet uit het oog. Zorg dat er meer op contract wordt gezet dat bespaard tijd en is efficient.

  • Anoniem | 20-11-2014 om 15:16

    zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dit alles in Jip en Janneke taal.
    Ron

  • Anoniem | 21-11-2014 om 12:18

    Samen optrekken en duidelijke afspraken maken (en nakomen), rekening houdend met alle partijen om zo win-win situatie te creeren. Groet Joyce

  • Anoniem | 21-11-2014 om 16:12

    Inkopers met enige regelmaat stage laten lopen in een bidteam!

  • Anoniem | 26-11-2014 om 13:07

    Luister naar èn praat vooral met je opdrachtgever. Keep it short & simple. Stort je niet in e-mailverkeer, vakjargon en te dikke rapportages. Durf ook kritisch te zijn naar opdrachtgever en durf je verantwoordelijkheid te nemen in het inkoopproces.

  • Anoniem | 30-11-2014 om 22:51

    Inkopen = veranderen/innoveren. Dat moet een drijfveer zijn in alle organisaties die vooruit willen.

  • Nancy van Bemmel
    Nancy van Bemmel | 08-12-2014 om 09:05

    Bedankt voor alle reacties! De winnaars hebben een bericht ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.